לפרסום חייגו: 050-5788255

הורות ומשפחה בהעוטף

הקשר בין אימון אישי והפרעת קשב

דבורה גלעד, תושבת העוטף ומאמנת הורים, ילדים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז, בטור העוסק בנושא הקשר בין אימון אישי והפרעות קשב

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

דבורה גלעד

מאמנת ADHD, ילדים צעירים, הורים ומבוגרים שהילד שבהם, שחווה קושי ותסכול עדיין לא קיבל מענה, ביטוי והתייחסות להפרעת הקשב שלו. אני עוזרת לקהל המתאמנים שמגיעים אלי להתמודד בהצלחה עם סוגיות אופייניות לקהילת הקשב והריכוז

אני שומעת, לא פעם את השאלה, מה הקשר בין אימון אישי לבין הפרעת קשב וריכוז. מצד שני אני פוגשת כל הזמן מתאמנים שלי עם הפרעת הקשב שלהם, ורואה כמה ערך הם מקבלים מתהליך של אימון אישי, תהליך גמיש, רגיש ונגיש.

אימון ADHD הוא תחום ספציפי בעולם האימון האישי. הוא מוגדר ע"י האגודה האמריקאית להפרעת קשב וריכוז כ"שותפות מתמשכת שמסייעת למתאמנים לחיות חיים אפקטיביים ומספקים יותר ע"י העמקת הלמידה, שיפור ביצועים וקידום איכות חייהם".

כמאמנת ADHD אני עוזרת למתאמנים שלי לפתח הבנה מקיפה של מאפייני ה- ADHD והשפעת המאפיינים על איכות חייהם. בנוסף, אני עובדת עם המתאמנים על יצירת מבנים, תמיכה, מיומנויות ואסטרטגיות. כל אלו עוזרים להם להישאר ממוקדים במטרותיהם, להתייצב מול מכשולים ולהתמודד עם נושאים הקשורים להפרעת קשב. נושאים כמו: הסחות דעת, ניהול זמן, ארגון, מחשבות שליליות ודימוי עצמי.

אם נדייק עוד יותר, אימון קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא אחת השיטות שעוזרות מאד לאנשי הקשב והריכוז. באימון כזה מטפלים בשלושה מישורים במקביל:

שינוי הרגלי חשיבה - ממחשבות שליליות למחשבות חיוביות, פרספקטיביות, לקיחת יוזמה ואחריות.

שינוי התנהגות – מהתנהגות ריאקטיבית חסרת שליטה, שעלולה לגרום למתחים עם הסביבה למצב של התנהגות פרו-אקטיבית, עם יכולת וויסות ובחירה והשפעה חיובית על הסביבה. מעבר ממצב של חוסר תכנון וארגון, דחיינות ואי עמידה בזמנים, למסוגלות ביצירת סדרי עדיפויות, מילוי התחייבויות ותפקוד בזמן לחץ.

שינוי בתגובות פיסיולוגיות, טכניקות הרגעה - כל זאת כדי לאפשר שינוי בר ערך יותר בחשיבה ובהתנהגות. לימוד ופיתוח יכולת הגוף להירגע מאפשרים למתאמנים ליצור שינויים רצויים.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: