לפרסום חייגו: 050-5788255

רפואה ובריאות בהעוטף

בריאות רפואה

הפינוק המושלם והבריא לסופ"ש חורפי

לקראת הסופ"ש הסוער והגשום, הכנו עבורכם מספר טיפים ומתכונים שיעבירו לכם את השבת בחמימות

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

נתי קלברסה לביא

נטורופתית, רפלקסולוגית ומעסה. מתמקדת בטיפול בספורטאים שחווים פציעות, ומובילה נשים דרך כל שלבי האימהות. בעלת קליניקה טיפולית בקיבוץ דורות.

כשבחוץ סוער, הגשם לא מפסיק לרגע והרוחות חזקות, אין כמו להישאר בבית ולאכול אוכל מנחם ומחמם. רצוי גם כזה שמחזק את המערכת החיסונית, כדי שלא נצא חולים מסוף השבוע. אז הנה שלושה טיפים תזונתיים, ושלושה מתכונים פשוטים ומנצחים לתזונה חורפית מחזקת שכדאי להכין וליישם כבר בסופ"ש הקרוב:

טיפ 1: הוסיפו תבלינים מחממים ומחזקי מערכת חיסון לכל תבשיל או מרק. התבלינים המומלצים הם ג'ינג'ר, קינמון, ציפורן, הל, פלפל שחור, כמון, כורכום, שום, צ'ילי.

טיפ 2: העדיפו מזון ושתיה חמים, עם צמחים שמשפיעים לטובה על מערכת הנשימה כמו טימין, אורגנו ואזוב.

טיפ 3: שלבו קטניות ודגנים מלאים בארוחה – הם נותנים תחושת שובע כיפית שנשארת לאורך זמן, ועשירים בוויטמינים ומינרלים שמסייעים לגוף להימנע ממחלות חורף. הקטניות המומלצות הן אפונה יבשה, שעועית אזוקי, שעועית מש שעועית שחורה ועדשים בכל הצבעים. הדגנים הטובים הם: אורז בסמטי מלא, גריסים, שיבולת שועל. וכן מומלצת גם הכוסמת, שהיא לגמרי קוסמת!

ועכשיו, קבלו שני מתכונים סופר פשוטים ומזינים שאפשר להכין בקלות:

מרק אפונה – הכי פשוט שיש, ונפלא!

מצרכים:

250 גרם אפונה יבשה

2 בטטות

2 בצלים

1 גזר גדול

3-4 ליטר מים קרים

כף טימין

חצי כפית הל

חצי כפית כורכום

קצת אגוז מוסקט

מלח פלפל לפי הטעם

איך מכינים:

  1. משרים את האפונה במים למשך 3 שעות מינימום. לאחר ההשריה מסננים את המים ושוטפים קצת את האפונה.
  2. חותכים גס את כל הירקות ומעבירים לסיר גדול.
  3. מוסיפים לסיר את האפונה המושרית, 3 ליטר מים קרים ואת הטימין.
  4. מביאים את הסיר לרתיחה על אש גדולה ואחר כך מנמיכים את עוצמת האש לרתיחה עדינה, ללא מכסה למשך חצי שעה.
  5. מוסיפים את כל שאר התבלינים, מערבבים, מתקנים תיבול ומוסיפים קצת מים אם יש צורך.
  6. מבלנדרים הכל עם בלנדר מוט למרקם חלק

משקה זהוב של חורף – כל התבלינים ביחד:

1 כוס חלב צמחי או מים (למשל נוזל קוקוס/ אורז/ שיבולת שועל/ שקדים)

חצי כפית כורכום

חצי כפית קינמון (אפשר יותר אם אוהבים)

קמצוץ פלפל שחור

רבע כפית הל

קצת ציפורן

קצת אגוז מוסקט

כפית דבש או מייפל טבעי.

איך מכינים:

  1. בסיר קטן מחממים את המים או את החלב הצמחי.
  2. כשחם, אך לא רותח מוסיפים את כל התבלינים ומערבבים עד לרתיחה עדינה מאוד ומיד מסירים מהאש.
  3. מעבירים לכוס שהכי אוהבים ומוסיפים כפית דבש.
  4. מרגישים איך מערכות החיסון והעיכול אומרות לכם תודה.

 

אודות נתי קלברסה לביא:

אני מאמינה ביכולת של הגוף להגיע למיטבו בעזרת תזונה, יציבה נכונה וגישה חיובית לחיים.

מטפלת בספורטאים שחווים פציעות, קושי בתנועה וכאבי שרירים ומפרקים. בונה תכנית מותאמת אישית לכל אחד שכוללת תפריט, תוספי תזונה וצמחי מרפא לפי הצורך. התוצאות הן שיפור ביכולת הגופנית, זמן התאוששות נמוך יותר, הרבה פחות מתח והישגים טובים יותר. בנוסף – מובילה נשים דרך כל שלבי האימהות. החל מהכנה להיריון, תמיכה תזונתית, פיזית ורגשית בזמן ההיריון, הכנת הגוף ללידה וליווי בחודשים הראשונים להורות. הקליניקה שלי בקיבוץ דורות.

טלפון: 054-7919063

מייל: natihanaturopatit@gmail.com

אתר: http://natilavi.wixsite.com/nati/home

דף פייסבוק: http://bit.ly/2VdEVUF

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: