לפרסום חייגו: 050-5788255

חינוך בהעוטף

חינוך ובתי ספר

יוצאים סוף-סוף מהזום: סטודנטים לתקשורת במכללה האקדמית ספיר מתחילים התמחויות בחברות ובארגונים

סממן נוסף שהמשק חוזר לנורמאליות אחרי הקורונה? חברות יחסי-ציבור ומחלקות שיווק בארגונים פותחות את שעריהן למתמחים בתחום התקשורת השיווקית. עונת ההתמחויות התחילה. השקת המחזור השני של תכנית SPICE - שמציעה לסטודנטים התמחות בתעשייה כבר בשנה השנייה ללימודי התואר הראשון (צילום: סיגל גולן)

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

צליל דיבקר

בת 29, נשואה + כלב, בעלת תואר ראשון בתקשורת ממכללת ספיר. נולדתי וגדלתי בקיבוץ בארי. כיום מתגוררת בנתיבות.

המחלקה לתקשורת במכללת ספיר השיקה השבוע את המחזור השני של תכניתSPICE  (Sapir's Practice in Communication Experience) – שמציעה לסטודנטים התמחות בתעשייה כבר בשנה השנייה ללימודי התואר הראשון. בימי פוסט-קורונה נדמה כי לפתיחת התכנית ולהנגשת התעשייה לסטודנטים יש משמעות גדולה יותר, בייחוד משום שזו הזדמנות ממשית לצאת ממרחב הזום הווירטואלי. 

ראש המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, ד"ר מוטי גיגי מסביר: "כאחת המחלקות המובילות לתקשורת בארץ אנחנו עוקבים מקרוב אחר התעשייה ומחזקים את ארגוני התקשורת באשר הם. אין ספק שימי הפוסט-קורונה מביאים אתגרים רבים".  עוד הוסיף ואמר, "ההיכרות שלנו כמחלקה עם הזירה התקשורתית בארץ, ותוכנית הלימודים שלנו, שבה כל שיעור שלישי הוא שיעור מעשי, מאפשרת לנו להוציא תלמידים מצטיינים להתמחות מעשית כבר בתום השנה השנייה ללימודיהם. התמחות הקיץ שלנו היא אינטנסיבית ומיועדת להקפיץ את הרמה המקצועית של הסטודנטים ולהכין אותם לעולם התעסוקה. בקיץ שעבר פתחנו את המחזור הראשון, שהיה מוצלח הרבה מעל למשוער, ואנחנו שמחים לפתוח עכשיו מחזור נוסף". המחזור הנוכחי נפתח השבוע בהשתתפות כ-15 סטודנטים ששולבו בכ-12 חברות וארגונים מובילים, וביניהם משרדי יחסי ציבור, מחלקות דוברות ושיווק.

"אנחנו מעודדים את הסטודנטים להשתלב כמתמחים במקומות עבודה בתחום התקשורת, כבר במהלך הלימודים" מציין ראש המסלול לתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במכללת ספיר, ד"ר רגב נתנזון, ומוסיף: "עולם התקשורת משתנה בקצב מהיר. אנו מאמינים כי הנוכחות של התלמידים בתעשייה כבר בשלבים מוקדמים תעמיק את הידע ואת המיומנות שלהם, תאפשר להם לבחור את הקריירה המתאימה להם ותמשיך להציב את בוגרי המחלקה לתקשורת בספיר כדבר הכי חם בתעשייה".

כדי למקסם את המפגש הראשוני של הסטודנטים עם תעשיית התקשורת, התכנית מלווה על ידי יצחק משיח, מרצה וחוקר תקשורת, בשיתוף עם צוות מקצועי מטעם המחלקה לתקשורת בספיר. התכנית מבוססת על התמחות קיץ במשך כ-70 שעות בחודשי הקיץ, שלצידה ליווי אקדמי, השתתפות בהרצאות מקצועיות ופגישות עם מומחי שיווק מהתעשייה הישראלית. בתום התמחות הקיץ התלמידים ימשיכו לשנת הלימודים האחרונה בתואר (שנה שלישית), שבמהלכה יוכלו להמשיך את ההתמחות במקביל להפקת קמפיין שיווקי כפרויקט גמר. בסופו של המסלול האקדמי במחלקה, הסטודנטים יצאו עם ניסיון מעשי משמעותי, רלוונטי ומותאם לשוק העבודה העכשווי. "אנו מבקשים להודות לשותפים של התכנית ובראשם פירמות יחסי ציבור ומחלקות דוברות בארגונים, שלא רק פותחים את הדלת לתעשייה, אלא גם מקצים מנטורים שמלווים את הסטודנטים במהלך הסטאז", מציין יצחק משיח, מייסד התכנית ומרצה במחלקה לתקשורת במכללת ספיר.

ד"ר גיגי סיכם ואמר "שמה של המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, הולך לפניה עם מעל 20 שנות עשייה, וכ-3000 בוגרים שנמצאים בכל תעשיית המדיה בארץ וגם בעולם. תכניות ההתמחות שלנו מאפשרות לנו להמשיך את המסורת הזו ולהעמיד בוגרות ובוגרים עם ההכשרה הטובה ביותר ועם ניסיון מקצועי מוכח".

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: