לפרסום חייגו: 050-5788255

מוזיקה ואמנות בהעוטף

מוזיקה ואמנות בעוטף

הממתקים הוירטואלים של תקופת הקורונה

התלמידים וצוות המורים בכפר ביכורים שבמועצה האזורית אשכול, נכנסנו, כמו כולנו, לסגר אי שם בחודש מרץ. אך מסתבר שהתלמידים המוכשרים שלומדים במגמות האומנות השונות, המשיכו לרכוש ידע רב דווקא בתקופה הזו. היו מי שידעו לנצל היטב את הפתרונות החדשים, שנראה היה שנכפו עלינו ולא תמיד אימצנו אותם. אני מתכוונת לאפליקציית זום שנכנסה אל חיינו כפיתרון האולטימטיבי לשיחות ולמפגשים וירטואלים. יש שראו בה מטרד טכנולוגי ויש את אלו שרק חיכו לפיתרון הזה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "ביכורים")

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

יפעת בן שושן

כותבת תוכן מקצועית מתמחה באירועי תרבות. מפגשי תוכן ומפגשי קולנוע. הפקת ימי גיבוש וטיולים עם התמקדות באזור הדרום ועוטף עזה.

https://www.facebook.com/ifat.shoshan

התלמידים וצוות המורים בכפר ביכורים שבמועצה האזורית אשכול, נכנסנו, כמו כולנו, לסגר אי שם בחודש מרץ. אך מסתבר שהתלמידים המוכשרים שלומדים במגמות האומנות השונות, המשיכו לרכוש ידע רב דווקא בתקופה הזו. היו מי שידעו לנצל היטב את הפתרונות החדשים, שנראה היה שנכפו עלינו ולא תמיד אימצנו אותם. אני מתכוונת לאפליקציית זום שנכנסה אל חיינו כפיתרון האולטימטיבי לשיחות ולמפגשים וירטואלים. יש שראו בה מטרד טכנולוגי ויש את אלו שרק חיכו לפיתרון הזה.

בזמן שמוזיאונים ומרכזי אומנות בכל העולם נסגרו זכו תלמידי כפר ביכורים ליהנות, דווקא אז, משיטת לימוד מרתקת שפתחה בפניהם הזדמנויות חדשות. על היוזמה הזו אחראי מיקי קידר, מנהל מגמת אומנות בכפר. מיקי, מתגורר בקיבוץ רעים הסמוך, הוא מעצב טקסטיל ומרצה בכיר בשנקר ומשמש גם כראש מרכז רוזן לקיימות בשנקר. בנוסף, הוא מרצה בינלאומי בעל שם וניסיון עשיר בהקמת תערוכות בארץ ובחו"ל. "מוזיאונים הציעו סיורים וירטואליים ואני ראיתי בכך הזדמנות נדירה לקחת את התלמידים למסע לימודי וחווייתי מהכיסא בבית". במוזיאון הרצליה למשל, התקיימה תערוכה בשם 'זמן דיוקן 2' ובדיוק נושא הלימוד שלנו במגמה הוא הדיוקן. אז יצאתי עם התלמידים לסיור כאשר טכנית שיתפתי מסך, עצרתי ליד תמונות שרציתי והעברתי לילדים את הידע כשאנו מטיילים וירטואלית בתוך המוזיאון. מנהלת המוזיאון מאוד התלהבה מהרעיון שבו היא מאפשרת לנו סיור ואני כמורה מחליט היכן לעצור ועל מה בתערוכה להתעכב ולהסביר. התלמידים שואלים ומתעניינים ונוצר שיח אומנותי ברמה הגבוהה ביותר והכי קורב לפיזי שיכול להיות", ממשיך מיקי.

אני שואלת אם יש מקומות נוספים שנרתמו למאמץ ומיקי מספר על המוזיאון לאמנות מודרנית בלייפציג (גרמניה) שהוא עצמו התוודע במסגרתו לאומן שלא הכיר קודם לכן. "נכנסתי לראות את התערוכה של אותו אמן והחלטתי להקדיש לו שיעור שלם עם התלמידים. הרי אין סיכוי שאוכל לבקר שם פיזית עם התלמידים ולכן אני רואה באפשרות הזו הזדמנות פז שחובה לנצל אותה לטובת לימוד האמנות. מה שעשיתי בלייפציג הוירטואלית הוא שלקחתי את התלמידים לטיול ברחובות העיר, הסברתי על הארכיטקטורה וקצת על העיר ואחר כך נכנסנו למוזיאון כשלתלמידים כבר יש מושג על העיר ומאפייניה."

אפשר לומר שאחד מתוצרי הסגר הוא הזום? אני שואלת את מיקי שמדבר בהתלהבות על כל האפשרויות של הפלטפורמה : "אנחנו בביכורים מאוד אוהבים לארח אמנים ולהפגיש אותם עם תלמידי המגמה. אלא שלרבים מהם לא מסתדר להגיע פיזית. בזמן הסגר ובאמצעות הזום זכינו להיפגש עם אמנים בעלי שם. היתרון הפעם היה שאנחנו התארחנו אצלם בסטודיו והכרנו את סביבת העבודה שלהם ולמדנו על ההשראה שהם מקבלים ממנה".

אז איך ממשיכים עכשיו עם החזרה לבית הספר? האם הזום ממשיך אתכם או נשאר מאחור? מיקי מספר שהוא בדיוק רוכש ציוד אורקולי מקצועי בעיקר כדי שהזום ישאר כאן כפלטפורמה מועילה לתקופת הלימודים. "הסדנאות הפיזיות יחזרו אך ה'ממתקים הוירטואלים' ישארו איתנו. גם אם חזרנו לבית הספר, עדיין, נרצה להמשיך ולסייר בעולם, לארח אמנים שתמיד חלמנו ללמוד מהם עכשיו זה אפשרי ואפילו בקלות. היום, כשאני מלמד במקביל בשנקר –והמפגש הבין-אישי חסר לי, אני מבין שמצאנו את הדרך לשלב בין הפיזי לוירטואלי".

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: