לפרסום חייגו: 050-5788255

אנשים ועסקים בהעוטף

אנשים ועסקים

טור עסקי: תחפושת או חיפוש

טור מאת רונית שלס, מנטורית עסקית ואישית, מומחית מדיה חברתית וקידום עסקים בדיגיטאל, בלוגינג ותיירות לאומית

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

מערכת העוטף

haotef@gmail.com

www.haotef.co.il

זוכרים כשהייתם ילדיםכמה משמעות וחשיבות הייתה לחג הזה? כמה רציתם להתחפש בדיוק לחלומות שלכם? כמה חשוב היה הדיוק שבתחפושתוכמה אכזבה אם נעשתה או הגיעה תחפושת אחרת? האם אתם עדין מתחפשיםהאם אתם עדין מחפשים את החלומות שלכם?

עודד הגיע אלי ,לפגישה אחרי התלבטויות רבות עם עצמו כמאמן בכירשמוביל אנשים לשינויומרצה בארץ ובעולם. להגיע למקום שאתה יכול להיות מי שאתהולהוריד את המסכות ולדבר על מה באמת כואב, ומה באמת רוצים לא דבר פשוט.

לפגישה הגיע לאחר אחת ההרצאות שנתן באילת. לקחתי אותו לאחד מבתי הקפה לאורך החוף, בית קפה שידעתי שבשעות האלו יאפשר לנו שקטולו את הפרטיות שהיה זקוק לה.

"כשאני על הבמה אני כוכב ,אחד לאחד אני לא משהו", הפער בין המסכה שהלביש על עצמו מול העולם לפער הפנימי החריף מיום ליום. לאחר שעברתי איתו על דוגמאות אחרותוהבין שהפער לא רק אצלו אלא קיים ונמצא (למשל גם בתפקידים בכירים), יכולנו להתחיל לעבוד על למה יש פערוהאם אנחנו רוצים לעשות תהליך של צמצום פעריםהאם הוא רוצה למצוא את הדרך להאמין בעצמו בעולם הפנימי שלו, ולא רק ב"שחקן" שנמצא על הבמה.

התהליך הוא הדרגתיאבל בסופו של דבר מוביל לכך שהאדם יודע - את האיכויות והיכולות שלוללא קשר ל"תווית" כזו או אחרת. זה תהליך שמוריד את המסכה ("תחפושת" ) ומכניס לחיפוש אמיתי.

הרבה עסקים "מתחפשים" למישהו אחר,למשהו אחר. הם מנסים להראות ולהישמע "כמו" האחרים, ממקום של "לקחתי השראהאם אני אראה כמוהו ההצלחה תידבק אליי". העניין הוא שהשראה זה מצוין, והשראה שנותנת מוטיבציה - עוד יותר, וללמוד - מבורך. אבל כשיש פער בין ה"שידור" החיצוני לבין המהות הפנימית - הדברים מתנגשים.

האמונה שלי היא - שעסק הוא האדם מאחוריו. שאדם שלוקח את המהות הפנימית שלוהייחוד שלו - מתחבר לייעוד שלו, אז הוא יכול להוביל זאת להצלחה. רבים מהעסקיםאנשים - הנושא של ייעוד כחיבור לעסקמרגיש ונראה להם לא קשורלא שייך, "עסק זה רק פרנסה". אנחנו הולכים ומתקדמים בתוך עולם שיותר ויותר אנשים מחפשים את המימוש האישי ולא רק בשעות הפנאי. עסקים (ונתקלתי במאות מהם במהלך השנים) שפועלים ממהות פנימיתייעוד - יותר קל להם להתמודד עם הדרך (ודרך יש תמיד!). יותר קל לאחרים לבטוח ולהאמין במה שהם מייצריםמביאיםמספקים.

על רגל אחת (כי זה תהליך,שרצוי לעשות בליווי מקצועי ,פרטים נוספים ניתן למצוא אצלי) כמה נקודות:

1 .אם קשה לכם מאוד למצוא שם לעסקלעצב כרטיס ביקור - מעבר לכך שכעצמאים הפעם הראשונה קשהיש משהו אצלכם שלא סגור ולא ברור בהגדרות של מי אתםומה הייחוד שאתם מביאים כעסק וכאדם.

2 .יש נטייה לא מודעת לעשות מה שנראה קלמה שנראה בטוחמה ש"עבד" בשביל מישהו אחר או עבד לנו בעבר. זה בדיוק המקום שלא יעבוד שוב.

3 .כשאתם מביאים לעסק את מי שאתםאת הערכים הפנימייםאת האדם שבכם זה בא לביטוי בתוצאותוזה גם מאפשר תנודהשינויהרחבהבחירת עסק אחרכי המהות היא אתם.

לפני הרבה שנים נכנס אדם ללובי בבית מלוןהייתי אז צעירה מאוד והוא עבר ליד הדלפק, אמר את שמו ואמר "יש לי פגישה עם XY". מי שעמדה לידי שאלה אותו בזלזול ובמילים האלו "למה מי אתה?". חייכתי אליו ואמרתי לה בשקט "זה YX - והוא הולך להיות הרשת הכי גדולה בתחום זה וזה". איך ידעתי? בפגישה אחרתמקרית (או שלא) נזרק משפט שהוא אמר, והיה לי ברור שאדם שמשתמש במושגי ייעודחזון ובעוצמות ונחישות כאלו - שום דבר לא יעצור אותו. בדרכו חזרה מהפגישה הוא עצר לידי ואמר: "אני יודע שזה נשמע לא הגיוניאבל אני באמת מתכוון להיות הרשת הכי גדולה בתחום הזה". הוא לא אמר - כמו ההם, הוא לא אמר דומה לזה וזה, הוא ידע בדיוק לפני שהדבר היה מציאות - לאן הוא מכוון. שנים אחרי הזכרתי שוב את שמו - אנשים צחקו אמרו אין סיכוי, והאמת? - טעו. הוא אכן ,נמצא היכן שאמר שיהיה.

זה אפשרי ברבדים שונים. זה אפשרי בהגדרות שונות. זה לא צריך להיות הכי גדולהכי משהו. זה צריך להיות החיבור לעצמכם שמתבטא בעסק שהקמתם. כל אחד והייעוד שלווהדרך שלווהדבר הייחודי שיש לו. ויש! לכל אחד. גם בלי תחפושת של מישהו אחר.

מאת: רונית שלס

מנטורית עסקית ואישית

מומחית מדיה חברתית וקידום עסקים בדיגיטאל

בלוגינג ותיירות לאומית

ווצאפ :0586826828

https://www.letourdumo.com/

https://or4u2.vp4.me/OR4U2

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: